Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Ahad, 6 Februari 2011

Tokai tak turun

ADUN Tenang tak nampak muka selepas banjir

Apa nak diucap melainkan 'Padan Muka!' kepada para pengundi khususnya peneroka jahiliyah Felda yang telah memangkah parti Tok Ai. Selesai PRK, banjir pun surut tapi ADUN yang baru dipangkah telah hanyutkan banjir entah ke mana. Tinggallah segala sampah-sarap, kerosakan di sana-sini.

Musibah yang diturunkan Allah tidak mengira siapa. Kita bersimpati kepada mereka-mereka yang sanggup keluar meranduk dan meredah banjir untuk mengundi Cikgu Mala, walaupun beliau tidak menang.

Namun, di segi semangat untuk membantu dan menghulur tenaga empat kerat membantu mangsa-mangsa banjir, Cikgu Mala telah menewaskan Tok Ai.. Ohhh di mana Tok Ai???

Menurut laporan Al-Banjari: TenangSOCKS - Tok Ai sibuk main golf, rakyat cuci lumpur lepas banjir... biar betul???

Pengundi BN luah rasa kesal dan kecewa kerana wakil rakyat yg baru dipangkah mereka tidak nampak muka. Rumah berlumpur kerana banjir teruk di Kg. Tenang dapat dilihat di foto dibawah. Tok Ai sekadar datang 3 hari sebelum hari mengundi sambil bawa ole-ole. Ketika dan selepas banjir, jangankan Tok Ai, tukul pun tak datang yg kata Umno prihatin rakyat. Poorah !!


Keadaan selepas banjir. Lokasi di Kg. Tenang. Jentera PAS Pontian bergotong royong bantu penduduk. Rumah ini ketika banjir air paras dada. Bukan dada Tok Ai, kalau ikut dada calon BN tu, tenggelam dia. Dia kan katek pendek..!

Jalan turut rosak.Walhal jalan ini baru di turap semasa PRK Tenang belaku..Tar jalan pun masih jelas nampak baru dan hitam.


Kesemua perabot mengalami kerosakan. Ribuan ringgit kerugian yang perlu di tanggung. Mana Tok Ai ?


Kelihatan sukarelawan PAS dari PAS Pontian hadir membantu penduduk termasuk pengundi berdarah biru Umno, tiada kelibat puteri dan Wanita, jauh sekali kelibat Tok Ai..! Woi..hangpa nak cari dia, pi carik kat Padang Golf laa ...dia kan suka main golf, apa barang nak mai cuci2 rumah rakyat yg kotor macam tu..dia kan geli nak pegang lumpur. (foto fb saiful Amri Samm's)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan