Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Selasa, 24 April 2012

Ziarah Medic Di Felda Kahang Barat












Pada 22 April 2012 Program Ziarah Medic anjuran Pusat Aduan Rakyat Zon Kahang telah dilaksanakan bagi memberi khidmat pemeriksaan kesihatan percuma kepada peneroka felda yang sakit kuat.

Kami datangkan doktor muslimat dibantu oleh suami beliau melawat terus ke rumah pesakit yang telah dipandu arah oleh Sdr Mail yang merupakan anak peneroka tempatan.

Senarai pesakit yang menuggu agak ramai untuk dilawati dan tidak sempat untuk kami melawat semua pesakit yang sebahagiannya menderita penyakit seperti lumpuh, mata kabur, kanser payudara, buah pinggang, parkinson dan lumpuh anggota akibat kemalangan.

Akibat dari penyakit yang menimpa maka tidaklah dapat mereka keluar bekerja mencari rezeki dan terpaksa terperap di rumah sahaja. Tahniah kepada pasangan yang tabah menjaga dan menguruskan suami atau isteri masing-masing yang sakit terlantar dengan sabar.

Terdetik rasa simpati dan sempat kami hulurkan sedikit oleh-oleh atau buah tangan yang tak seberapa seperti sekampit beras, gula, susu pekat manis, tepung dan telur sepapan.

Tidak lupa juga kita mohon doa semoga cepat sembuh dari penyakit dan dilembutkan hati untuk bersama menyokong kita dalam melaksanakan kerja kebajikan dan dakwah.

Semoga program sebegini dapat dilaksanakan berterusan dan mendapat sokongan dari orang ramai yang simpati dengan perjuangan kami bagi membela kebajikan rakyat.

PSB




Tiada ulasan:

Catat Ulasan