Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Sabtu, 26 Februari 2011

Firaun Libya zalim, kejam


Unit tentera dan militia yang setia kepada pemimpin Libya Muammar Gaddafi mengecam sebuah masjid dengan peluru berpandu anti-pesawat dan senjata automatik, Khamis, sasaran pengunjuk rasa yang telah bersembunyi di dalam. Serangan, yang berlaku hanya 30 batu dari Tripoli, datang sebagai Gaddafi mendapati dirinya semakin tersepit oleh pasukan antiregime dan terpencil secara antarabangsa untuk usaha brutal untuk tetap berkuasa.

Para pengunjuk rasa di dalam masjid "menderita korban berat," walaupun anggaran untuk nombor dibunuh tidak terdapat dari saksi-saksi, laporan Associated Press.

Serangan itu dilaporkan dilakukan oleh legion tentera bayaran dan pasukan keselamatan peribadi Gaddafi. The New York Times menggambarkan brigade tentera bayaran pertempuran dengan Gaddafi semakin terpencil, yang mungkin bahkan telah ditinggalkan oleh sebahagian daripada angkatan bersenjata Libya pada masa ini.

"Tidak percaya bahkan jeneral sendiri, Kolonel Gaddafi telah bertahun-tahun diam-diam membina gaya kejam dan setia itu terdiri dari brigade khusus yang dipimpin oleh anak-anaknya,. Segmen tentera setia kepada suku asli dan sekutu-sekutunya, dan legion tentera bayaran Afrika ia telah membantu melatih dan melengkapkan Banyak yang diyakini telah berjuang di tempat lain, di tempat-tempat seperti Sudan,. tapi dia sekarang disebut mereka kembali, "dilaporkan New York Times.

"Saksi mata mengatakan pada hari Rabu bahawa ribuan anggota pasukan ini tidak teratur adalah massa di jalan-jalan ke ibukota, Tripoli, di mana seorang warga menggambarkan adegan menggugah Somalia Anarkis: cluster berat lelaki bersenjata dengan seragam berpadanan menggenggam senapang mesin dan bersedia untuk melaksanakan perintah untuk membunuh Libya bahawa polis yang lain dan unit tentera, dan bahkan pilot pesawat pejuang, menolak. "

BERKAITAN: Bagaimana mutlak adalah kekuasaan Gaddafi's? 4 kunci soalan.

Walaupun penguat seperti, Gaddafi telah kehilangan kawalan ke atas banyak Libya timur dan pemberontak hari ini mengambil alih Misrata, bandar ketiga terbesar Libya dan hanya 120 batu dari ibu kota. panik Gaddafi's, usaha kekerasan untuk mencegah bertumbuh pemberontak lebih lanjut mengenai daerah-daerah yang masih dibawah kawalan dia telah ditarik kecaman dari AS, Eropah, dan Kesatuan Afrika.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan