Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Khamis, 10 Januari 2013

Permit Himpun Di Staduim Merdeka Sudah Dapat


Himpunan 12 Jan: Penganjur dibenar guna Stadium Merdeka

Naib presiden PKR Tian Chua berkata bahawa pengurusan Stadium Merdeka membenarkan panganjur Himpunan Kebangkitan Rakyat menggunakan tempat bersejarah berkenaan bagi perhimpunan 12 Januari.

"Pihak pengurusan balas kepada panitia Perhimpunan Kebangkitan Rakyat bahawa pemohonan mengguna Stadium Merdeka dibenarkan. Hidup rakyat," katanya dalam satu tulisan di Twitter hari ini.

Tambahnya, jawatankuasa berkenaan kini sedang mengadakan mesyuarat bagi persiapan terakhir, susulan perkembangan itu.-mk

Sidang Media selepas Mesyuarat HKR


Lampu hijau untuk himpunan rakyat di Stadium Merdeka




KUALA LUMPUR: Pihak pengurusan Stadium Merdeka telah memberi ‘lampu hijau’ kepada penganjur Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) 2013 yang akan diadakan Sabtu ini.

Pengerusi HKR Mohammad Sabu yang juga Timbalan Presiden PAS berkata, hasil perbincangan antara penganjur dan pengurusan stadium telah memutuskan bahawa perhimpunan itu dibenarkan, namun perlu memenuhi syarat tertentu.

Syarat itu termasuk bayaran deposit RM75,000 dan masa himpunan dalam stadium dihadkan daripada pukul 2 sehingga 5 petang sahaja.

“Kelulusan dibuat pada pukul 2.30 petang tadi dan kita akan hantar jawatankuasa untuk berunding lebih lanjut dengan pihak pentadbir stadium tentang peraturan yang ditetapkan pukul 10 pagi esok.

“Kita juga akan maklumkan segera kepda Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Ismail Omar mengenai persetujuan ini dan penyelarasan akan dibuat dengan KPN untuk memastikan himpunan berjalan dengan aman, tenteram, dan teratur,” katanya dalam sidang media di Pejabat Agung PAS di sini hari ini.

Katanya, proses rundingan itu juga bakal menyentuh cara untuk menempatkan sejuta penyokong HKR dalam Stadium Merdeka yang hanya mampu menampung kapasiti 40,000 sehingga 50,000 orang sahaja.

Sementara itu Naib Presiden PKR Tian Chua turut mengulangi jaminan HKR akan dijalankan secara aman tanpa sebarang provokasi.

“Takkan ada huru-hara. Kita akan pastikan semuanya berjalan dengan lancar. Kita meletakkan sepenuh kepercayaan kepada penganjur dan polis untuk mengawal keadaan,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan