Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Khamis, 10 Mei 2012

MB Ghani Janga Buat Tak Tahu Saja


Johor : Perhimpunan Raksasa Di Nusajaya?

Petikan Selatan Online Dot Net
JOHOR BAHRU – Gabungan Tanah Rakyat (TANAH) membayangkan satu perhimpunan raksasa akan diadakan jikalau Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor tidak mempedulikan tuntutan rakyat berkaitan masalah tanah.

Pengerusinya, Mazlan Aliman berkata, himpunan yang berlaku di Plaza Angsana baru-baru ini lahir daripada kesedaran rakyat yang berhadapan dengan isu tanah yang kritikal.

”Himpunan rakyat ini lahir daripada kesedaran rakyat yang mana isu tanah yang kritikal.

”Kalau tiada respon daripada (Datuk) Abdul Ghani Othman (Menteri Besar Johor), kita akan berhimpun jauh lebih besar dan berarak ke Nusajaya.

”Barisan Nasional bersiap sedialah. Kerajaan UMNO akan jatuh dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang,” tegas beliau lagi.

Sementara itu, Dr Boo Cheng Hau, Pengerusi DAP Johor berkata perhimpunan TANAH tidak mencetuskan sebarang kekacauan dan huru hara seperti didakwa kerana keselamatan negara adalah menjadi keutamaan Pakatan Rakyat (PR).

Sehubungan itu tambahnya lagi, dengan kehadiran rakyat pelbagai bangsa dan agama menggambarkan bahawa rakyat cintakan keamanan dan menolak kezaliman, rasuah dan penyelewengan.

”Ada pemimpin UMNO kata (sindir), Dr Boo Cheng Hau, seorang doktor kayap. (tidak mengapa) Kita perjuangkan semua kaum. Kalau pemimpin rasuah, kita tolak mereka untuk masa depan kita nak tanah untuk rakyat semuanya.

”Ada orang kata, (dengan adakan himpunan) kita huru-harakan di sini. Tidak ada! Kita hargai keselamatan negara,” tegasnya lagi


PSB : Dasar tak mahu respon MB memang menyusahkan rakyat, tanyalah orang kampung berapa ramai yang menghadapi masalah dengan pejabat tanah (baca pejabat cawangan umno), akhirnya malas nak berurusan, nama pemohon bertindan-tindan, tak dapat gran, sudah mohon berpuluh tahun, rumah terbengkalai, tanah terjual, asal jadi duit semuanya nak dijual kepada orang asing (kononnya pelabur) memang dasar kapitlis...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan