Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 3 Oktober 2011

Sebab musabab mereka tolak Hudud


Sebab yang pertama ialah, puak-puak ini adalah merupakan parti yang berasakan perkauman dan ianya mewakili kaum Cina dan India di Malaysia. Walaupun terdapat beberapa orang Melayu yang menyertai DAP atau Gerakan dan beberapa India Muslim yang menyertai MIC, mereka ini adalah minoriti didalam parti masing-masing. Penolakan parti-parti ini adalah kerana mereka sendiri tidak memahami apa itu hudud dan sebagai parti yang mendukung dasar sekular, mereka akan menolak hokum ini seadanya.

Sebab yang kedua ialah ada diantara ahli-ahli didalam parti ini mempelajari atau membaca secara mendalam perihal hokum hudud ini dan mendapati ianya bakal memudaratkan agama mereka jika dibenarkan pelaksanaannya.

Bagi mereka hokum hudud ini mempunyai keistimewaan yang tersendiri kerana ianya merupakan satu hokum yang paling adil dicipta oleh Allah untuk umatnya. Keadilan hokum ini boleh membuka minat kepada penganut agama lain untuk mendekati Islam dan mungkin satu anjakan pradigma kemasukkan ke agama Islam mungkin berlaku secara skala besar. Ini yang ditakuti oleh pihak-pihak yang mendalami hokum ini tetapi menganut agama lain.

Sebagai contoh, Lim Guan Eng sendiri terpikat dengan ketokohan dan corak pengurusan Khalifah Umar. Ketelusan Khalifah Umar dalam mentadbir urus Negara ketika itu menjadi idola Lim Guan Eng. Tidak mustahil jika Lim Guan Eng mendalami hokum hudud ini, minat beliau terhadap Islam akan bertambah.

Sebab ketiga kenapa hokum ini ditolak oleh parti-parti berasaskan kaum dan UMNO yang kononnya pembela Melayu dan Islam adalah kerana politik. Mereka takut sekiranya hokum ini didlaksanakan, PAS akan mendapat pujian dan lebih menakutkan mereka ialah sekiranya lebih ramai menyertai PAS setelah mengetahui betapa PAS bergerak diatas landasan Islam sebenar.

Pihak kerajaan pada masa kini amat takut untuk melaksanakan hokum hudud kerana jika ianya dilaksanakan pada masa ini, segala kebenaran akan terbongkar dengan mudah. Kes Liwat dan Video Seks Anwar Ibrahim akan diselesaikan dengan mudah kerana keadilan yang terdapat dalam hokum hudud. Ini amat menyusahkan kerajaan BN kerana cara asas BN untuk memburukkan parti lawan adalah dengan menggunakan hujah FITNAH seperti yang berlaku sekarang.

Kita ambil contoh dalam kes liwat DS Anwar Ibrahim dimana puak-puak BN mengecam DS Anwar kononnya memperlewatkan kes dengan penangguhan serta rayuan yang dibuat. Kini apabila kes ditangguhkan diatas permohonan Najib serta Rosmah untuk menolak sapina terhadap mereka kenapa tiada kecaman dibuat oleh puak-puak BN kepada Najib dan Rosmah. Sepatutnya, Bapa Sayfol harus keluar dalam TV 3 sekali lagi menyeru Najib dan Rosmah hadir kemahkamah untuk menyelesaikan kes anak beliau secepat mungkin supaya tidak teranaiya dengan penangguhan kes lagi. Dan sudah semestinya ianya tidak akan berlaku kerana yang terlibat adalahpuak BN.

Oleh itu saya merayu kepada semua rakyat yang berugama Islam supaya menyokong pelaksanaan hokum hudud dan kepada pimpinan negeri yang diketuai oleh orang Melayu beragama ISLAM supaya mula menerangkan apa itu hokum hudud kepada mereka yang berlainan agama. Kepada Mufti-mufti dan bekas-bekas mufti , segeralah bangun untuk bersama menyokong pelaksanaan hokum hudud di bumi ini. Ingatlah bahawa HUDUD bukan hokum ciptaan PAS atau mana-mana Ulamak tetapi ia merupakan ciptaan ALLAH SWT tuhan seluruh alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan