Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Khamis, 20 Oktober 2011

Ghadaffi tutup kelemahan dengan slogan anti Israel padahal...

Qaddafi Berketurunan Yahudi. Mahathir Kawan Baik Yitzhak Rabin

ULASAN: TUlang Besi membaca perkara ini dalam sebuah artikel yang disiarkan dalam majalah "The Economists". Bukannya dalam blog-blog teori konspirasi yang biasa2 ni.

Mengikut laporan The Econimists ini, terdapat kempen di Israel untuk membawa Qaddafi pulang be Israel.

Seorang yang bernama Gita Boron, mengatakan beliau dan Gaddafi mempunyai nenek yang sama. Dari nenek GIta Boron ini datangnya ibu Qaddafi. Nenek Gita Boron ini telah bercerai dari suami asal yang berbangsa Yahudi untuk mengahwini seorang ulama di Libya pada masa itu. MEngikut undang-undang Yahudi, ia melayakkan Gaddafi menjadi seorang Yahudi dan menerima kerakyatan negara Israel.

Malahan, ramai orang Yahudi yang berasal dari Libya di Israel memberitahu mereka masih ingat Gaddafi menghadiri majlis perkahwinan sepasang pengantin Yahudi di Libya satu masa dahulu.

MENENTANG I

Dahulunya, diktator2 Arab ini dipandang tinggi oleh umat Islam seluruh dunia. Ini kerana diktator2 ini kerap memainkan sentimen ANTI ISRAEL dan ANTI YAHUDI.

Namun kesemua ini hanyalah sandiwara untuk menarik sokongan rakyat dan menutup kelemahan mereka. Menutup kelemahan pemerintahan mereka menjadikan negara mereka lemah dan sentiasa miskin

Juga, perlu diingat. Pada masa negara Israel baru di tubuh, majoriti orang Yahudi TIDAK MAHU berpindah ke Israel. Maka, Barat menyokong tokoh2 yang kuat anti yahudi ini sekaligus memaksa orang2 Yahudi di negara Arab menghalau penduduk Yahudi mereka ke Israel.

Padahal, sekiranya penduduk2 Yahudi ini terus tinggal di negara2 Arab ini, ia jauh leebih efektiff di dalam melemahkan Israel.

Qaddafi terkenal kerana menentang Amerika dan menghalau orang Yahudi dari Libya. Padahal, beliau ini adalah berdarah Yahudi.

MAHATHIR KAWAN BAIK DENGSAN YAHUDI

Macam Mahathir juga. Bukan main kuat memaki Israel dan Yahudi. Tapi, rupanya2 dibelakang kita dia buat hubungan rapat dgn Israel. Waktu dia belajar di Singapura lagi, beliau berkawan rapat dengan seorang Yahudi kelahiran Singapura bernama Yahya Cohen. Yahya Cohen ini juga bekas Presiden Persatuan Perubatan Singapura.

Dipersilakan membaca artikel di bawah berkenaan orang2 Yahudi di Malaysia:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan