Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Rabu, 26 Oktober 2011

Parti Islam An-Nahda Menang PRU di Tunisia

Sheikh Rashid Al-Gannoushi



Mengikut laporan AlJazeera English Online memetik sumber2 dari Parti AnNahda sendiri melaporkan:

Parti Islam yang sederhana al-Nahda telah mendakwa bahawa ia telah memenangi lebih daripada 30 peratus kerusi di perhimpunan 217-ahli consitutent Tunisia, berikutan pilihan raya bersejarah negara.

"Pertama disahkan keputusan menunjukkan bahawa al-Nahda telah mendapat tempat pertama di peringkat kebangsaan dan di kebanyakan daerah," kata pengurus kempen parti, Abelhamid Jlassi, pada sidang akhbar, memetik laporan sendiri pemerhati pilihan raya al-Nahda '.

Tuntutan pihak yang datang menjelang pengumuman oleh suruhanjaya pilihan raya yang bebas di negara ini, di mana ia adalah untuk offcially mengisytiharkan keputusan untuk tempat duduk di luar negara.

The moderate Islamist party al-Nahda has claimed that it has won more than 30 per cent of seats in Tunisia's 217-member consitutent assembly, following the country's historic election.

"The first confirmed results show that al-Nahda has obtained first place nationally and in most districts," the party's campaign manager, Abelhamid Jlassi, said at a news conference, citing al-Nahda's own election observers' reports.

The party's claim came ahead of an announcement by the country's independent election commission, in which it was to offcially declare results for overseas seats.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan