Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Ahad, 18 Mac 2012

Ceramah Pakatan Luarbiasa

Ceramah2 Pakatan Rakyat lebih memberi kesan dari siaran radio TV propaganda BN.


gambar hiasan ni memberi peringatan dan amaran kepada UMNO

Wak sungguh heran, mengapa ceramah2 yang di anjurkan oleh Pakatan Rakyat sentiasa mendapat sambutan hangat di kalangan rakyat. Boleh di katakan setiap cerama di adakan walau di mana ceruk rantau negeri pun pasti full house punye.

Satu lagi keheranan yang sungguh bagi Wak ialah tentang manusia yang hadir tu, boleh dikatakan 90% terduru dari pak aji dan mak aji. Cuba bayang kan setiap tahun musim haji berapa ramai yang pergi menunai kan haji ketanah suci. Pada kesimpulan nye Wak buat andaian bahawa hampir semua pak aji2 dan mak aji2 ini adalah penyokong PAS.

Memang tidak boleh di nafikan bahawa sokongan terhadap PAS semakin bertambah setiap kali PRU. Calun2 PAS yang kehilangan wang pertaruhan sudah tidak kedengaran lagi, bahkan peratus undi yang mereka perolehi semakin bertambah besar.

Setiap kali PRU, kedudukan PAS semakin melangkah ke hadapan setapak demi setapak. Kini kekuatan PAS bertambah perkasa kerana mendapat sokongan padu dari penyokong2 DAP dan PKR. Tentang sokongan dari DAP ni Wak masih lagi ragu2 tentang kejujuran nye.

Sebalik nye UMNO pula yang menerima peratus undi nye bertambah mengcil dan semakin berkurangan. Ini telah membukti kan bahawa orang2 melayu/islam sudah mula berhijrah keluar tinggalkan UMNO. Mereka masuk PAS tanpa mengisi borang seperti orang2 PAS yang 'masuk' UMNO.

UMNO dalam bahaya, Pakatan Rakyat kini sedang berada dalam posisi tendangan penalti kedalam gol UMNO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan