Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Jumaat, 28 Januari 2011

Ubah hati yang keras, Jom solat hajat

Memang tak dapat dinafikan felda kubu umnoBN, ahli pas cawangan felda di tempat ana pun tak berani bertugas di tenang takut kene teropong...itu ahli, kalau bukan ahli lagi...tak tau nak cakap.

Calon kita seorang muslimah pun tak penakut macam tu punya teruk. Ingat, jangan kita takut selain dari Allah yang maha
BERKUASA, bimbang tergelincir aqidah, nauzubillah...

tricky leaks - felda lubuk umno

sebut aje felda, mesti yang ramai mengatakan sukar untuk peneroka felda berubah menyokong pas, memang betullah.

peneroka yang dipilih pun kebanyakannya adalah ahli umno, bagaimana pas nak menang difelda jika hanya dipenuhi oleh ahli ahli umno.

pas hanya memperolehi 20 persen dari keseluruhan pengundi. 80% lagi dikuasai umno. umno tak perlu buat apa apa hanya perlu kenyit mata peneroka felda akan mengundi mereka.

peneroka banyak hutang

bawak le isu apa pun tak akan berkesan, masih akan menyokong umno walaupun umno buat mereka seperti hamba abdi. kesan daripada merasakan masih terhutang budi kepada umno.

umno sajalah dalam diri mereka dan mampu membela mereka. walaupun bergaji tidak tetap masih tetap meyokong umno. jangan lupa falsafah orang umno.

pergerakkan undi dikawasan felda masih bergerak perlahan, mungkin jauh dari jangkaun minda terbuka. umno boleh letak siapa saja calon.

peneroka felda akan tetap memangkah calon umno. sampaikan mereka tutup pintu terus kepada pengempen pas. ada yang nak berubah dah dijeling oleh pengurus felda terus diam.

mereka akan terus dijadikan abdi oleh felda sampai bila bila. tak apalah asalkan masih dikatakan mengenang budi.selagi calon umno boleh mengucap pasti akan disokong.

umnolah segalanya kepada peneroka. semua dah diselesaikan oleh umno. jual tanah felda pun tak apa asalkan boleh pangkah umno. kalau lemas barulah cari orang pas, sepatutnya pertugas biarkan aje yang mana nak lemas hanya pandang dan lihat aje.

tapi pertugas pas begitu prihatin tapi belum mampu menjinakkan hati mereka yang keras. mereka berkata pas menolong hanya untuk mendapat undi sahaja. umno tolong bukan untuk dapat undi gamaknya. bangang.

kepada seluruh penyokong dan ahli pakatan rakyat dan pas, solat hajat le untuk kemenangan islam di tenang. islam makin terhimpit disini.

semakin lama dibiarkan semakin banyak yang akan terhilang dari diri orang melayu. melayu terus hanyut bersama deras arus globalisasi.

soal haram halal sudah jauh ditinggalkan. malam ini tok guru akan memimpin solat hajat di tenang. semoga solat hajat dimalam jumaat ini membawa keberkatan. semoga doa malam ini dapat melembutkan hati hati yang keras.

semoga mereka memangkah pas untuk prk kali ini. cikgu mala perlu dihantar masuk kedewan undangan negeri johor yang sudah jadi rubber stamp. esok 2 hari sebelum berakhirnya waktu kempen. semoga ada sinar dibalik ufuk timur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan