Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Ahad, 2 Januari 2011

Pelancaran Jentera PRK Tenang


Labis : Malam tadi ana bersama keluarga sempat pergi ke pelancaran jentera PRK Dun Tenang oleh DS Tuan Guru Haji Hadi. Tempat ceramah sesak dengan dan orang ramai berkerumun dimeja bantahan terhadap perlatikan Isa Samad sebagai pengerusi Felda.

Singgah makan di restoran berdekatan dengan tapak ceramah, waduh harga makan di pekan kecil macam Labis pun dah mahal, samada memang mahal atau cari kesempatan kerana pilihanraya, entahlah.

Pilihanraya bukan jalanraya kata Tuan Guru, al-maklum, bila ada adun meninggal dan ada pilihanraya kecil maka UmnoBN sibuk baiki jalanyara, projek turap tar segera, kalau tak ada pilihanraya biarkan ia rosak selama 5 tahun, ini MENIPU rakyat namanya.

Apa yang mendukacitakan bila pakatan mohon permit untuk ceramah maka dihalang oleh pihak berkuasa dan spr atas alasan belum tempoh kempen, tetapi pemimpin UmnoBN termasuk penasihat agama Johor Datok Noh Gadut dah masuk kampung dan felda kempen terang-terang supaya mengundi dacing boleh pulak. Ini tak adil.

Sepatutnya ana bertugas jaga upu Ladang Datok tetapi tak dapat kerana esok kena hantar anak balik asrama SMA Bandar Tenggara pula. Nak buat persiapan pendaftaran PASTI dan Madrasah Masriyah. Alhamdulillah sampai rumah 1.45 pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan