Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Rabu, 20 April 2011

Syarikat terlungkup dapat projek emel

Sape Lagi Yang Najib Nak Tipu Ni?

Projek email 1 Malaysia tidak guna dana awam?





A company designated as an Affected Listed Company because its poor or adverse financial condition and level of operations fall into the criteria described in Bursa Malaysia's Guidance Note 3.[GN3 Definition]




Projek email 1 Malaysia yang melibatkan kos sehingga RM 50 juta, mendapat tentangan hebat rakyat Malaysia sejak ia diumumkan semalam. Gua tengok, rata-rata rakyat di internet membantah projek bodoh ni. Punyalah banyak email percuma di internet, tapi kerajaan masih lagi nak membazir sampai RM50 Juta untuk buat perkhidmatan email.

Untuk maklumat lu orang semua, projek e-mel 1 Malaysia ni bukan produk perkhidmatan e-mel percuma yang pertama di Malaysia.WauMail secara rasmi telah dilancarkan pada 12 Julai 1999 dan diperoleh dalam empat bahasa Bahasa Malaysia, Inggeria, Mandarin dan Tamil.

WauMail, projek kerjasama Technology Park Malaysia dan Intelliweb Sdn Bhd telah digodam pada 2001 ketika ia mempunyai 600,000 pengguna.Kemudian pada 2002 ia bertukar menjadi perkhidmatan e-mel berbayar pada 2002 dan sudah tidak lagi wujud sebagai perkhidmatan e-mel [Msian Insider]. Tapi kerajaan masih lagi nak buat perkhidmatan serupa untuk apa? Kerana itulah rakyat marah.

Akibat kritikan hebat dari ribuan pengguna internet, Perdana Menteri najib telah mengistiharkan di tweeter beliau bahawa tiada duit rakyat yang digunakan dalam projek bodoh ini [TweeterNajib].
Kalau betul tiada duit rakyat yang digunakan, gua tak ada masaalah dan bantahan dengan email 1 Malaysia ni. Lantaklah dia nak buat apa asalkan jangan ganggu hidup gua. Tapi hasil semakan gua di internet, company Tricubes berhad yang diberi kepercayaan untuk melaksanakan projek email 1 Malaysia ni adalah company bermasaalah, company yang dah nak terlungkup.

Company ini disenaraikan di dalam list GN3 companies, di dalam website Bursa Saham Malaysia [Bursamalaysia].
source from : http://milosuam.blogspot.com
Apa kejadahnya Najib bagi projek RM50 juta kepada company yang dah nak terlungkup kerana masaalah kewangan? Betul ke tak ada dana rakyat yang terlibat? Jadi company bermasaalah ni nak dapat duit dari mana? Apa ke bangang company ni? Dah nak terlungkup masih lagi nak buat projek amal untuk Malaysia? Kah kah kah...


RentaP© "Rakyat Didungukan, Pencapaian kroni diutamakan"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan