Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Khamis, 2 Februari 2012

Pekan Rabu Kluang Masih GAGAL!

Kononnya mula dibina 2010 tapi sampai sekarang masih gagal disiapkan.

Pekan Rabu. 15 Tahun Gagal Diusahakan.


Semuanya sudah lulus. Cuma tunggu pembinaan. Mercu tanda pusat perniagaan Melayu Kluang dijangka siap 18 bulan lagi. Walaubagaimanapun, nama yang lebih sesuai sedang dicari. Mungkin ada di kalangan pembaca yang mempunyai kelebihan bakat dan kreativiti untuk mencadangkan nama yang lebih komersil berbanding dengan nama sekarang iaitu Pekan Rabu.

Setakat ini, difahamkan tingkat bawah akan dijadikan pusat dialisis terbesar di daerah Kluang. Manakala tingkat 2 merupakan ruang niaga untuk usahawan Melayu Kluang. Tingkat 3 pula akan menempatkan sebuah dewan serbaguna.

Nampaknya bilangan ruang perniagaan akan habis ditempah jika pihak UMNO tidak mengawal kehendak pasaran. Kalau pembaca menjadi pihak pengurusan, adakah pembaca akan utamakan orang UMNO yang baru hendak berniaga atau peniaga yang telah terbukti berjaya dalam perniagaan?

Jangan jadi macam zaman sebelum YB. Bila interview, yang dapat ialah orang yang bagi temuduga. Orang yang ditemuduga tidak dapat.

Banyak cerita tentang pekan rabu ini. Namun saya akan simpan sehingga selesai pembinaan. Diharapkan pembaca dapat berkongsi kisah pekan rabu ini yang sepatutnya telah berusia 15 tahun. Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan