Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Jumaat, 27 April 2012

Ustaz Abdullah Husin Berceramah Maulid Rasul di Felda Ulu Belitong








Malam ini 26 April 2012 Khamis diadakan sambutan Maulid Rasul Peringkat Cawangan Felda Ulu Belitong bermula 9.00 malam di rumah saudara Ridzuan.

Walaupun halaman rumah beliau penuh dengan anak pokok semaian sawit yang akan ditanam di kebunnya, ianya tidak menghalang beliau berani mengadakan sambutan ini di rumah beliau. Kebenaran polis pun dah ada apa nak takut. Tahniah kepada beliau seisi keluarga.

Ustaz penceramah berpidato selama 1 jam menerangkan keistimewaan Rasulullah SAW dan mengapa Rasulullah tidak berjuang atas dasar bangsa arab dan dikaitkan dengan Umno yang berjuang atas dasar perkauman assabiyah yang sempit. Itulah beza besar PAS dengan Umno.

Nak ulas isu felda yang rencam yang sememagnya peneroka tanah rancangan ini sebenarnya dah masak, baik isu akidah dan perjuangan didedahkan agar walau apapun isu isu yang melanda, bila kefahaman jelas mengenai agama maka isu lain dah tak laku.

Kita tahu undi felda tegar kearah mereka dan amat sukar untuk ditembusi tetapi kita masih ada harapan dengan pertolongan Allah, usaha dan doa tak mustahil PAS boleh kalau tak menang peti undi di felda pun tak apa asalkan dapat mengurangkan majoriti peti undi di felda pun dah kira lumayan.

Insyallah 4000 pengundi cina  di Dun Kahang boleh menampung undi di felda. Sempat Ustaz mendendangkan 2 buah nasyid. boleh tahan suara ustaz. 

Jamuan nasi lemak ayam goreng sungguh menyelerakan, ada juga pisang goreng dan ubi rebus cicah sambal tumis...ngences.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan