Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 23 Julai 2012

Krisis Air di Johor Meruncing, Biar Rakyat Mati


Macam tak percaya negeri kuat UMNO ada masalah air. Negeri Timbalan Perdana Menteri pulak tu.

Sebelum ini cukup bising pom pang pom pang dari golongan UMNO/BN hebohkan masalah air di Selangor dan Kelantan.

Sekarang betul-betul kena kat batang hidung. Tak nak pulak bising.

Ulasan dari FB:

JOHOR hadapi krisis air, wow!!! aku tak percaya, bro.... memang tak percaya!! mana boleh Johor hadapi krisis air, yang hadapi krisis air ialah Selangor, apa pasal Johor pula yang jadi 'mangsa'??

Itulah kerja Allah namanya. Buat jahat, aniaya kerajaan negeri yang berkhidmat untuk rakyat, Allah bayar cash.... akhirnya Johor berdepan dengan krisis air. Insaflah.... marilah kita kembali berpolitik secara bersih kerana Allah, bukan berpolitik ala 'yahudi' seperti yang diamalkan oleh UMNO Barisan Nasional.
- Apek


Yang ni lagi teruk, tengoklah airnya warna apa. Kat negeri mana tu?

Simpang Renggam, bermula hari Khamis 19 Julai 2012 sudah terputus bekalan air di Madrasah Masriyah Batu 40 Jalan Johor Simpang Renggam.

Pelajar lelaki terpaksa mencari sumber air di parit bersempadan dengan kebun dan ladang sawit yang sebahagiannya tercemar akibat kawasan tersebut diresapi dengan sisa racun dan baja sawit. 

Pelajar perempuan lagi susah, tak ada jalan keluar, bayangkan bagaimana nak mencuci kotoran rutin bulanan sekiranya tanpa bekalan air.

Ada juga lori bekalan air SAJ sampai tetapi dengan bilangan pelajar yang ramai bekalan tersebut tidak mencukupi dan bakal mengundang masalah berkaitan penyakit berjangkit sekiranya tandas tidak dapat dicuci dengan sempurna....

PSB : Mereka nak biar rakyat mati agaknya...
 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan