Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Jumaat, 26 Ogos 2011

Yang halal diharamkan, yang haram dihalalkan si munafik





Kasino Halal,Tazkirah Haram Di Pahang

Oleh: fezuljengka

" Gempar di Pahang apabila TYDP Majlis Agama Islam Pahang(MUIP) Dato Sri Wan Wahid keluar kenyataan haramkan tazkirah di masjid dan surau kerana ganggu orang nak bertarawikh.Kenyataannya itu disiar oleh Buletin Utama jam 1.30 hari 22 Ogos lalu di TV3.

Saya ada bertanya beberapa orang pegawai Agama Islam di Pejabat Agama Islam Daerah (PAID) di Pahang berkaitan larangan tazkirah.Mereka tidak bersetuju dengan larangan tersebut.Bagaimanapun tidak ada arahan bertulis dikeluarkan pihak MUIP setakat ini.Hanya yang ada arahan lisan dari TYDP sendiri.

Untuk lebih shahih,seorang rakan telah menghubungi telefon Dato Wan.Inilah mesej yang saya terima dari sahabat itu selepas beliau menghubungi TYDP MUIP itu.

“Kecewa sungguh. Saya bertanya dengan baik pada Dato Wan Wahid,dia jawab dua sebab diharamkan, pertama nak tazkirah mesti ada tauliah,kedua tak perlulah tazkirah sebab mengganggu orang nak solat.saya tanya dimana nak katakan tazkirah itu mengganggu,kalau yang diajar itu Al Quran, hadis dan sirah.Dia jawab, senang ginilah, kalau tak setuju peraturan kita, letak jawatan.sy kata nak letak jwtn apa, sy hanya ahli jemaah masjid.dia matikan HP...:,
Maknanya shahihlah berita yang diterima sebelum itu.Kalau begitulah kepala hotak orang yang tadbir agama,jahanamlah Islam di negeri Pahang ini.Saya pun tak pelik.rakan rakan di MUIP ramai yang tak tahan dengan berbagai tindakan beliau yang membiarkan diri menjadi alat pemimpin pemimpin yang jahil.
Saya sendiri hantar mesej kepada Dato Wan menasihati beliau ,tetapi jawapan balas yang diberi beliau berbelit belit nak lepaskan diri.Jadi eloklah tuan tuan semua menelefon atau hantar sms kepada beliau pulak.Hubungi nombor beliau 0199313756 "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan