Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 23 Mei 2011

Rakyat kita kaki botol, astagfirulah

Berdasarkan statistik WHO, Orang Malaysia Termasuk Orang Melayu Islam, Habiskan RM1.5 bilion Untuk Beli ARAK Dengan Penggunaan 7 liter Per Kapita.


Malaysia telah disenaraikan oleh World Health Organisation (WHO) antara 10 negara paling banyak menggunakan alkohol di dunia. Dengan kata lain, Malaysia diiktiraf sebagai antara 10 negara paling banyak minum air kencing syaitan. Yang menghairankan, statistik itu bertentangan dengan saiz dan populasi rakyat negara ini. Berdasarkan statistik WHO, orang Malaysia, termasuk orang Melayu Islam, menghabiskan RM1.5 bilion untuk membeli alkohol dengan penggunaan 7 liter per kapita.Sumber

Mungkin ini antara penyumbangnya:

Pada Tahun 1966 Bilamana Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri Malaysia yang Pertama merangkap PRESIDEN UMNO YANG KE-2 Merasmikan Kilang Guinness Malaysia Bhd 1966.

Mirzan, anak sulong kepada dr Mahathir Mohamad membeli sebahagian dari saham dalam syarikat pembuat arak dari Jepun, Kirin holdings Co. Ltd.

Demikian didedahkan Business Mirror dalam laporannya 23 Februari lepas. Menurut laporan itu, Mirzan merupakan salah seorang daripada empat tokoh perniagaan yang membiayai Q - tech, sedang berusaha membeli sejumlah 20% saham bernilai USD 20 juta syarikat Jepun itu.

Tokoh-tokoh lain lain ialah Roberto V. Ongpin, Eric O.Recto dan Alexender Blador. Pembelian itu dibuat melalui San Miguel Corporation yang beribu pejabat di Filipina. Transaksi pembelian itu dijangka dilengkapkan Mei depan. Contoh arak yang dikeluarkan oleh Syarikat San Miguel Corp.

Petronas sebelum ini terpaksa menyelamatkan syarikat milik Mirzan, Konsortium Perkapalan Bhd. (KPB) kerana kerugian 1.5 Billion ketika bapanya masih berkuasa.

Bagi pemimpin-pemimpin UMNO ini mereka tidak menghiraukan langsung sumber pendapatan mereka samada dari punca yang halal atau haram. Ia tidak langsung memperhitungkan ajaran Islam dan keberkatan Allah di dalam setiap rezeki yang mereka cari.

Hal yang serupa juga mengenai kes PM, Najib Razak yang telah meluluskan 10 lesen judi sebaik saja menduduki jawatan sebagai Menteri Kewangan dimana beliau dengan bangga menisytiharkan bahawa negara memungut cukai sebanyak RM77 juta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan