Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Rabu, 29 Ogos 2012

Tuduhan pemimpin PKR sumbang mahram adalah DUSTA

Pemimpin PKR ditahan kerana sumbang mahram? Betul ke?.. apa kata Fuziah Salleh..



Boleh dikatakan hampir seluruh Blogger-blogger Pro UMNO memainkan isu kes sumbang mahram yang melibatkan seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat dan anaknya ditahan  Polis.

Berbagai-bagai tajuk mereka keluarkan, walaupun apa tajuknya tujuannya hanya satu iaitu memburukkan Pakatan Rakyat terutama sekali PKR..

Kebanyakkan dari mereka menuduh ianya dilakukan oleh Pemimpin dari PKR, ini kerana suspek dilaporkan telah bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri di Pahang pada pilihan raya umum lepas.

Tetapi suspek telah kalah kepada calon Barisan Nasional..

PapaGomo mengeluarkan satu nama.. menariknya kali ini beliau bukan menuduh tapi bertanya.. mungkin takut kena saman kot..


Sebelum korang baca apa kata Fuziah Salleh yang merupakan Naib Presiden PKR dan juga Ahli Parlimen Kuantan baca dulu apa yang dilaporkan oleh BERNAMA di bawah ini..

Kes sumbang mahram: Pemimpin kanan parti pembangkang, anak ditahan

JERANTUT - Seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang dan anak lelakinya ditahan bagi membantu polis berhubung satu kes sumbang mahram.

Pemimpin utama sebuah parti baru itu bersama anak lelakinya yang berumur 14 tahun ditahan reman pada 22 Ogos lepas bagi membantu siasatan apabila anak perempuannya yang berumur 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki.

Mereka dibebaskan semalam.

Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Jerantut DSP Zakaria Kasim, mangsa, 15, melahirkan seorang bayi lelaki tiga hari lepas di sebuah pusat bersalin di Cheras, Kuala Lumpur.

"Kedua-dua suspek, bapa dan anak itu bagaimanapun dibebaskan semalam atas jaminan pihak polis," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Beliau berkata polis juga mengambil sampel DNA kedua-dua suspek dan keputusannya dijangka diketahui dalam tempoh seminggu.

Suspek yang juga saudara terdekat kepada seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang tanah air, pernah bertanding pada pilihan raya umum ke-12.

Bagaimanapun, suspek yang bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri di Pahang pada pilihan raya umum lepas itu kalah kepada calon Barisan Nasional. - Bernama

 Ini jawapan dari Fuziah Salleh melalui Twitter..


Dan jawapan kepada soalan PapaGomo itu pula ialah..

Tidak ada calon PKR yang bernama Mohd Noor Yaacob yang bertanding di DUN Jerantut pada PRU12 lalu.. yang ada ialah Mohd Nor Jaafar.

Beliau adalah abang kepada Calon PAS yang bertanding di Kerusi Parlimen Jerantut iaitu  Dr Hamzah.

Pada PRU12 lalu  Mohd Nor Jaafar telah tewas ditangan calon BN Cikgu Koh Boon Heng.. Beliau tekah mendapat 5165 undi manakala calon BN mendapat 5674 undi..

Sekarang Cikgu Koh Boon Heng dari BN telah menyertai DAP danberjaya mengembangkan 4 cawangan DAP di Jerantut..

Manakala Mohd Noor Jaafar bukanlah seorang Ahli PKR lagi kerana beliau kini adalah Pengerusi KITA Jerantut...

PRSB : Dasar penipu  lebih2 lagi sumbernya papagomol memang tak ada yang nak percaya 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan