Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Selasa, 4 Disember 2012

Skandal Seks punca lawan Mursi ...?




Siapa yang boleh lupa rupa paras Tzipi Livni? Beliau adalah ahli politik yang paling ditonjolkan Israel selama bertahun-tahun walaupun perdana menteri telah tamat berkhidmat.

Nah, Tzipi Livni kembali. Ia seolah-olah bahawa Livni, yang merupakan bekas ejen Mossad, mempunyai cara-cara untuk mendapatkan maklumat dan memeras ugut orang. Dan dengan sifat kewanitaannya dia sanggup menggunakan senjata sulit beliau untuk mendapatkan maklumat yang berguna kepada israel.

Livni nampaknya telah menggoda ramai ahli politik Arab dengan dia telah mendapat maklumat hal ehwal dalam usaha untuk memeras ugut mereka kemudiannya dengan ancaman akan mendedahkan skandal seks tersebut. Ia seolah-olah bahawa Tzipi tidak menentang menggunakan seks untuk mendapatkan maklumat yang boleh memberi manfaat Israel.

Tingkah lakunya juga telah diluluskan oleh Rabbi yang percaya wanita Israel harus dibenarkan untuk menggunakan tubuh badan mereka sebagai umpan dalam usaha untuk membantu Zionis. Livni, bagaimanapun, setakat ini tidak mendedahkan sebarang nama.

Soalan yang perlu ditanya sekarang ialah: Mempunyai mana-mana ahli politik arab yang masuk perangkap bawah kangkang dia? Dan jika ya, yang tidak adalah mustahil, maka siapakah?

Ibrahim Aldrawi melaporkan Mossad mengetuai Konspirasi bersama beberapa pemimpin Arab Mesir menjatuhkan Morsi

Penganalisis politik Ibrahim Al-Darawi menuduh Mossad untuk berkomplot untuk menggulingkan Presiden Morsi.

Satu bajet sebanyak USD 70 Juta dinaikkan untuk rancangan itu. Ahmed Shafik bekas calon Presiden mesir yang kalah, Khalfan Tamim Ketua Keselamatan Dubai dan Mohamed Dahlan X-Fatah pergerakan pemimpin Palestin telah bertemu di Dubai baru-baru ini dan melukis pelan.

Pelan ini termasuk fasa kebangkitan media terhadap Morsi, bermula dari Rancangan Talk dan lain-lain laporan Juga rancangan itu termasuk peningkatan protes, keganasan dan huru-hara.Ibrahim Aldrawi mendedahkan bahawa dalam Amr Moussa lawatan terakhir ke Nablus (Wilayah Palestin), dia bertemu dengan Tzipi Livni dalam Munib Almasri rumah.

Livni menasihatkan Moussa untuk membuat huru hara dalaman di Mesir dengan menarik diri daripada Perhimpunan Perlembagaan dan membuat sebuah gerakan menentang perlembagaan yang dicadangkan.

Dalam temu bual dengan London berasaskan satelit stesen televisyen, al-Hiwar, editor-in-chief daripada akhbar al-Quds al-Arabi, Abdel Bari Atwan, mendedahkan kewujudan laporan perisikan mendokumenkan satu mesyuarat rahsia antara bekas Menteri Luar Israel, Tzipi Livni, dan Amr Mousa semasa lawatan yang tidak dijangka yang kedua itu ke Ramallah pada 4 November - sepuluh hari sebelum serangan ke atas Gaza.

Laporan menyebut bahawa Livni membuat permintaan langsung dari Amr Mousa untuk mengesahkan menduduki Presiden Mesir, Mohamed Morsi, sepanjang tempoh ini dengan hal ehwal dalaman.

Penulis percaya ini adalah apa yang di kesan berlaku sebagai Amr Mousa pulang dari lawatan beliau dan membawa pengeluaran dari Perhimpunan Perlembagaan Perlembagaan tanpa memberikan apa-apa sebab yang meyakinkan kepada pendapat umum. Sehinggakan beliau menjejaskan perbalahan dengan kepala Perhimpunan Perlembagaan dan disekat artikel perlembagaan yang dia sendiri telah mencadangkan.

Perkara ini menduduki Mesir pendapat awam dan program talk show dan dia meningkat serangannya terhadap Presiden Morsi sebagai serangan ke atas Gaza meningkat. Menurut ke Atwan, "laporan ini bertepatan dengan kenyataan yang dibuat oleh Israel pakar Timur Tengah, Binhas Anbari, semasa temu bual dengan 'Rusia Today' saluran TV satelit.

Anbari menegaskan bahawa Presiden Mesir, Mohammed Morsi, telah ditentang melalui media dan gerakan anti Mursi sebelum serangan operasi Israel di Gaza bermula bertujuan untuk menyibukkan Mursi dengan hal ehwal politik dan masalah ekonomi dalaman dalam masa yang sama lupa untuk membantu Hamas dan Gaza"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan