Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Rabu, 4 Januari 2012

kemudahan Sukan Di NS Kritikal

Oleh: amkns

"



http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0104&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_05.htm

Pusat sukan terbiar - BANGUNAN yang menempatkan gelanggang sukan boling di Pusat Sukan Paroi, Seremban yang terletak berhampiran dengan Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi kini sudah lama ditutup dan terbiar begitu sahaja. Kemungkinan ia sudah menjadi tempat penagih dadah lepaskan gian mereka serta untuk muda-mudi melakukan maksiat di situ.

Pusat yang suatu ketika dahulu diuruskan oleh pihak Majlis Perbandaran Seremban (MPS) kini sudah tidak terurus lagi, berkemungkinan kurangnya sambutan atau pengurusan kurang cekap dan memuaskan kepada peminat sukan tersebut.

Dicadangkan sama ada bangunan yang menempatkan sukan boling ini diswastakan kepada syarikat yang berpotensi dapat memajukan sukan tersebut ataupun ditukarkan dan diubahsuaikan menjadi gelanggang sukan yang lain seperti gelanggang badminton, futsal atau trek lumba basikal yang moden dan lengkap.

Sudah sampai masanya Pusat Sukan Paroi ini diberi nafas baru di mana semua latihan sukan untuk atlet Negeri Sembilan yang berbakat dilakukan di situ, lengkap dengan asrama serta kelengkapan moden.

SYED ABDULLAH SYED OSMAN JAMALULLAIL

Paroi, Seremban

Utusan Malaysia, 4 Jan 2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan