Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Selasa, 24 Januari 2012

Kapitalis hakcipta lawan kapitalis cetak rompak.


Sebuah kereta pengawal keselamatan terletak di pintu masuk Mansion Dotcom, rumah didakwa milik Kim Dotcom, yang mengasaskan tapak Megaupload.com dan mengendali dari rumah agamnya bernilai $ 30 juta di Coatesville Jan. 21, 2012.

Gambar oleh: Nigel MARPLE, REUTERS

Polis New Zealand memecahkan masuk kunci elektronik dan memotong jalan membolehkan mereka masuk ke dalam bilik rumah agam secara selamat untuk menangkap orang yg paling penting dalam dakwaan kes kecurian hak cipta Internet antarabangsa dan menyita kereta bernilai beruta-juta dolar, karya seni, dan barang-barang lain.

Kelahiran Jerman
Schmitz, yang juga dikenali sebagai Kim Dotcom, adalah salah satu daripada empat lelaki yang ditahan di Auckland pada Jan.20, 2012, dalam penyiasatan di laman web Megaupload.com yang diketuai oleh Biro Penyiasatan Persekutuan Amerika Syarikat.

Laman web
Megaupload telah ditutup pada 21 Januari oleh pihak berkuasa AS yang mendakwa inilah salah satu kes-kes yang kecurian hak cipta terbesar pernah tercipta dalam sejarah.

PS : Cetak rompak tak bagus dari segi ekonomi kapitalis tapi bagus dari segi penyampaian sebenar maklumat kepada dunia. Iman sebagi filter atau penapis untuk menilai mana yang baik dan yang buruk.

Megaupload Kim Dotcom

New Zealand police broke through electronic locks and cut their way into a mansion safe room to arrest the alleged kingpin of an international Internet copyright theft case and seize millions of dollars worth of cars, artwork and other goods. German national Schmitz, also known as Kim Dotcom, was one of four men arrested in Auckland on Jan.20, 2012, in an investigation of the Megaupload.com website led by the U.S. Federal Bureau of Investigation. Megaupload’s website was shut down on January 21 by US authorities who accuse it of one of the largest cases of copyright theft ever.


Read more: http://www.ottawacitizen.com/entertainment/Photo+Gallery+Megaupload+Dotcom/6037474/story.html#ixzz1kIw1AJbF


Tiada ulasan:

Catat Ulasan