Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Jumaat, 26 Ogos 2011

Pengerusi SPR vs Timbalan Pengerusi SPR

Pengerusi SPR lebih berkuasa atau
Timbalan Pengerusi SPR lebih besar kepala

Kenyataan Pengerusi SPR bercanggah dengan timbalannya ..Biometrik Vs Dakwat Kekal..!!!

AKHIRNYA Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya, SPR Tan Sri Abdul Aziz Yusof dilihat sudah hilang sabar setelah terlalu lama menjadi "tunggul kayu".
Mana tidaknya, sebelum ini Pengerusi SPR ini bagaikan patung yang tiada fungsi kerana timbalannya Datuk Wan Ahmad Wan Omar yang terlalu menonjol berhubung pelbagai isu berbangkit tentang SPR.

Apa yang menariknya, kali ini Pengerusi SPR mengeluarkan kenyataan yang sangat bercanggah dengan timbalannya. Kenyataan beliau dilihat lebih mesra rakyat berbanding timbalannya yang dilihat sangat pro kepada kerajaan Barisan Nasional [M'siakini].

Jelas di sini bahawa Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof sudah tidak tahan melihat timbalannya yang sering mencipta pelbagai alasan untuk tetap melaksanakan program biometrik yang menelan belanja dan masa yang besar.

Pengerusi SPR pro dakwat kekal, manakala timbalannya pula pro biometrik. Secara rasionalnya timbalan harus akur kepada pengerusi, takkanlah pengerusi kena dengar kata timbalan, this is very very wrong!

Hal ini juga menimbulkan persoalan mengapakah timbalan SPR terlalu lama duduk di jawatan itu sedangkan pengerusinya sudah berulang kali dan bersilih ganti. Adakah timbalan SPR ini yang selama ini menjadi master mind?

ReJaM© "Beli rumah cash RM400, 000 banyak duit kau?"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan