Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 2 Mei 2011

Apa punya finance, tak mahu terima loan





Gambar kat atas tu, kereta Merz model E class tahun 1996. Aku teringin nak beli. Mudah maintenance dan tidak mahal harganya. Nilai sekarang cuma sekitar RM60,000. Sama harganya dengan Perodua Alza.

Aku dah gi ke merata Finance...diorang kata aku tak boleh beli sebab Payslip aku tak cukup nak bayar bulanan.

Dengan hasil jual cendol pada hari Ahad dan Sabtu .. memang aku dah boleh bayar. Confident gila babi punya ... Aku try call finance sekali lagi. Last try ..

"Hello cik ... saya xxxxxxxxx, yang nak buat loan tu hari."
"Ye Encik .. saya ingat"
"Ni la .. saya rasa saya boleh bayar bulanan, Kalau Cik tak caya, minggu depan lepas sembahyang Jumaat, datang ke PJ, saya nak buat sumpah lakhnat. "
".....Toootttt .... toootttt....toootttt" ... Talipon di letakkan.

"Cetttt ... celaka punya finance !"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan