Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 2 Mei 2011

Apa Perkaitan Yusry KRU Dengan Video Blue Rahim Thamby Chik?


Mengapa tiba2 nama Yusry KRU dilibatkan dalam isu Video Blue Rahim Thamby Chik? Angin takda, ribut takda, tiba-tiba pendapat Yusry KRU telah dipinta bagi membincangkan isu kesahihan video blue Rahim ini.

Sinar Harian melaporkan Yusry KRU sebagai berkata:



SHAH ALAM - Rakaman video berdurasi 20 minit sukar dipalsukan, kata pengarah dan penerbit filem, Yusry Abdul Halim.

Bagaimanapun, menurutnya, ia juga bergantung kepada sudut rakaman itu diambil.

“Jika tempoh masanya pendek, tidak mustahil ia boleh dipalsukan. Tetapi jika tempoh rakaman itu 20 minit dan sudut rakaman berubah, ia agak mustahil untuk dipalsukan.

“Video tidak sama dengan gambar yang lebih mudah dipalsukan,” katanya kepada Sinar Harian semalam.


Malahan Polis juga berkata mereka kemungkinan akan memanggil Yusry KRU sebagai membantu siasatan:

Federal Police secretary Datuk Ghazali Md Amin, when contacted, said police were considering calling on Yusry following his comments on how a video clip could be produced.

"We can call anybody to assist us in our investigations, including Yusry, but for now we are analysing the evidence. If we need to call him, we will but for now we are looking at the evidence we have at hand."


Soalnya sekarang, mengapa Yusry KRU? Apa sudah jadi dengan orang2 di FINAS? Mengapa tak rujuk kepada FINAS yang saya percaya mempunyai pakar-pakar yang tidak kurang hebatnya?

Tak tau nak kata, tapi ada maklumat Tulang Besi dapat, Rahim Thamby Chik dan Eskay pernah dilihat berada di pejabat KRU banyak kali dalam beberapa minggu. Setakat ini, berita ini cuma khabar angin. Tapi, dalam politik Malaysia, khabar angin kadang-kadang lebih dipercayai dari berita rasmi.

TB

Tiada ulasan:

Catat Ulasan