Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Sabtu, 18 Ogos 2012

Bahana Rumah Akhir Zaman


Rumah bagai syurga 

Penghuninya memenuhkan ruang masa dengan solat berjemaah, tadarus Quran, membaca Maaturat, baca hadis, baca sirah, menutup aurat, rasa kasih sayang yang erat walaupun rumahnya kecil, sempit dan tiada perabot baru.


Rumah bagai Hotel

Penuh dengan hiasan mewah, langsir fesyen terkini, perabot jati impot, ada lobi, penghuninya menghabiskan masa, tenaga dan wang ringgit dengan menghiaskan rumah sehingga sanggup berhutang dan bergolok bergadai peduli apa asalkan dapat memenuhi citarasa nafsu.

Paling suka kalau ada orang datang bertandang di hari raya atau kumpulan marhaban memuji-muji kecantikan hiasan dalaman dan luaran rumah mereka.

Rumah bagai Panggung Wayang


Sesak dengan TV leper skrin paling besar dan kelengkapan sistem teater, tempat duduk semua menghadap skrin TV, siaran Astro menjadi menu wajib.

Anak beranak sanak saudara yang bertandang dihidangkan dengan cerita DVD terkini filem luar negeri  kerana itu lebih penting dari juadah makanan.

Ada juga permainan PS terbaru untuk anak cucu kononnya.

Tak membazirkah langgan Astro setiap bulan sedangkan di negeri Johor ini siaran Singapore dan Indonesia boleh ke udara dengan jelas guna aerial jenis tulang ikan saja.

Nak sedapkan hati konon katanya " Alah untuk anak cucu tengok" padahal dia yang mengadap TV saban hari dengan penuh nafsu...

Mana satukan rumah saudara? 

Rumah pertama selamat dunia akhirat

Rumah ke dua bakal dibelengu hutang, huru hara suami isteri

Rumah ke tiga merosakan akhlak dan peribadi dari datuk, nenek, anak dan cucu...hancus.

PRSB



1 ulasan:

  1. Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir dan Batin buat rakan seperjuangan sekeluarga.

    Ucapan yang sama juga kepada semua pengunjung di sini.

    suasanapolitikmalaysia.blogspot.com

    BalasPadam