Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 20 Februari 2012

Cubaan UmnoBN Ganggu Ceramah DSAI Dengan 4 Letupan GAGAL





7.45 mlm ceramah kat markas PAS Rompin berjalan lancar
9.30 DSAI ke Endau Mersing Dewan Cina pun lancar
11.15 Sembrong kecoh

Sembrong (Kluang) : Cubaan berbentuk provokasi UmnoBn dalam Ceramah Umum DS Anwar Ibrahim dengan insiden 4 letupan malam tadi gagal mengugat ribuan hadirin pada rapat umum tersebut.

Dalang kepada kejadian ini dipercayai dari pemuda UmnoBN dan menjerit dan melolong dengan hella sejak dari awal ceramah bermula dari ucapan pengerusi majlis Sdr Zabidie, Syed Husin Ali Timbalan Presiden PKR, Hasan Karim, Adun DAP Mengkibol, AP Kapar Manikavasagam, mereka macam kena rasuk hantu sebagaimana filem seram yang kerap ditayangkan di kaca TV dan layar perak. Nampaknya yang ramai macam pemuda Kluang tidak mustahil sebab Perlimen Sembrong memang dalam daerah Kluang.

Ada juga kemungkinan Perkasa Kluang terlibat sebab kelihatan Pengerusi Perkasa Kluang Cikgu Haji Ghazali Alwi yang juga merupakan cikgu PJ ana semasa belajar di SMDHHY Renggam mundar mandir sekejap kawasan ceramah, olok-olok makan sup, sekejap ke tempat pemuda Umno...macam tak senang duduk.

Kejadian bertambah kecoh bila rombongan DSAI datang, bermula dengan ejek mengejek walaupun tak di layan oleh penyokong PR, kini baling membaling botol air mineral pula, kemudian baling bendera beserta dengan batang tiangnya sekali, kemudian kayu bendera yang tajam, dan ketulan batu mengakibatkan seorang hadirin tercedera. Kayu dan botol beterbangan di udara yang jaraknya begitu hampir, hanya dipisahkan oleh jalan utama Kluang-Mersing dan longkang besar.

Kuasa Allah, mujur ada Bas Ekspres dan Bas Persiaran dan Lori Treler Panjang yang lalu lalang dan kebetulan trafik tersekat yang meredakan sedikit kejadian balingan objek. Nak baling tidak lepas, bas 2 tingkat tinggi malah ada yang melantun balik kena muka mereka sendiri.

DSAI berceramah dengan tenang walaupun sudah terlewat tiba akibat dihalang oleh 200 budak-budak bermotosikal tak pakai topi keledar di Taman Puteri dekat Kilang Kimberly Jalan Mersing, lalu semasa beliau berceramah, tercetusnya kejadian 4 kali letupan kuat macam bom nak halau buaya di sungai. Letusan BOM mengejutkan hadirin.

Harta awam pun dirosakkan bila Paip Bomba pecah besebelahan tempat pemuda UmnoBN buat onar menyebabkan mereka basah kuyup dan habis lenjun. Nampaknya barisan anggota keselamatan yang berunifom dan yang memakai jaket pantul cahaya berkawal di sebelah mereka, pelik juga kerana permit ceramah lulus, sepatutnya mereka kawal keselamatan penyokong PR bukan UmnoBN...mungkin ada arahan Menteri KDN agaknya yang juga AP Sembrong Dato Hisham.

Walaupun kecoh, ia tak menjejaskan kelancaran ceramah. Peniaga tersenyum sebab dagangan laris, sistem siaraya pun terbaik, corong boleh dengar sampai Kg Baru Kluang, Melayu, Cina dan India hadir berpusu-pusu, tak ada perasaan takut, terang-terang, dan yang hadir 80 peratus orang yang baru berjinak-jinak dengan ceramah, sebab mereka berdiri dari mula sampai habis ceramah, berbanding dengan yang dah biasa dengar ceramah biasanya mereka duduk dengan selesa.

Kelihatan juga wartawan Lemang Berita Harian yang datang membuat liputan siap dengan kemera dengan hasrat bila UmnoBn melakukan provokasi dan penyokong PR pula layan dan tercetus pergaduhan, maka Polis akan membatalkan ceramah dan esok keluar berita Hairan tajuk utama 'Penyokong Anwar bertindak ganas..'.

Syukur program tamat tepat 12.00 malam dan terkejut dapat berita kereta DSAI pecah cermin hadapan akibat perbuatan khianat. Inikah agaknya petanda PR akan menumbangkan UmnoBn dengan pukulan maut pada PRU13...kita tunggu.


oleh PS

TT- JAM 12.30 MALAM - KERETA ANWAR DI SERANG GEROMBOLAN

cermin kereta anwar ibrahim
telah diserang oleh gerombolan
ketia program ceramah di semberong johor

300 orang pemuda gerombolan datang
menggangu ceramah

polis untuk pertama kalinya
telah menjalankan tugas dengan sopan
dengan tidak melakukan apa apa!


CERMIN KERETA ANWAR PECAH















CERAMAH HEBAT DI SEMBERONG JOHOR

seramai lebih dari 5000 warga semberong
telah datang mendengar ceramah anwar ibrahim

pemimpin pakatan :
syed hamid ali, hasan karim,
yb mike dari kapar
telah juga berceramah sama

semberong ialah tempat hishamudin husein
sokongan hebat dari warga semberong ini
semakin ramai peneroka felda di wilayah semberong
telah menakutkan menteri dalam negeri ini
yang kini dikatakan akan berpindah ke pengerang


NOTA:

hari hari akhir
untuk gerombolan

1 ulasan: