Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Sabtu, 29 Oktober 2011

Kebaikan Gaddafi hanyalah pembohongan

Penduduk bertempur dengan Polis Libya





Kebangkitan rakyat bukan saja di medan Tahrir Mesir tapi juga di bandar Tobruk Timur Libya
Kalau benar mati syahid, insyallah jenazahnya tidak akan busuk

Hairan. Kasihan kepada pejuang yang sanggup menentang kezaliman Gaddafi dan kroninya termasuk polis rahsia SB yang menyiksa sehingga ramai yang mati.

Bagaimana orang yang tidak tinggal di Libya, lebih mengetahui seolah2 dengan pasti berbanding dengan penduduk di Libya sendiri? Kezaliman membunuh rakyat sendiri adalah satu dosa besar.

Dia mempertahankan kuasa dan takut hilang kuasa bagai nak gila. Turunlah bila rakyat protes tak mahukan kamu menjadi pemimpin mereka. Nun disana Ulama2 di Libya dan Dr.Yusuf Qardawi sendiri telah mengeluarkan fatawa mengenai Gaddafi mengatakan Gaddafi terkeluar aqidahnya dan darahnya halal.

Gaddafi ini adalah sekejam kejam manusia zaman kita. Dia membunuh lebih ramai umat islam berbanding dengan tentera israel dan serbia bergabung.

Jenayah dia yang paling besar adalah, memalsukan al Quran. Dia menulis sebuah kitab yg …bernama kitab al Akhdar (kitab hijau). kitab ini adalah Al-Quran yg di ubah dan di campur konsep sosialism.

Dan kitab ini menghina Nabi s.a.w dan Nabi nabi yg lain seperti Musa. Dia memanggil Umar al khattab diktator. Musa dimaki bodoh kerana mengikut gaddafi dalam surah Taha: 17 Allah bertanya kepada Musa, Dan apa (bendanya) yang di tangan kananmu itu wahai MusaNabi Musa menjawab: Ini ialah tongkatku.

Gaddafi kata, Musa adalah bodoh sebab sudah tentu Allah tau apa dlm tangan makhluknya. Kenapa Allah tanya Musa kalau dia tahu? sebab itu adalah hikmah Allah.

Ketika itu, musa memasuk gua dan jumpa sebuah pokok bercahaya terang bercakap dengannya. Musa yg besar, kuat dan gagah jadi ketakutkan. Maka itulah sebabnya Allah tanya apa yg di dalam tangannya.

Gaddafi juga mengubahkkan Quran. sebagai contoh, semua surah dengan perkataan QUL di buang kerana dia berkata QUl yg bermakna ‘katakanlah’ ditujukan kepada nabi s.a.w. itu adalah dialog antara Allah dan nabinya dan bukan dengan kita.

Dan yg paling hina, dia kata, Kitab al Akhdar ini adalah lebih tinggi kedudukannya dari Quran dan Sunnah nabi. Ketika dia melafazkan perkataan perkataan ini, ulama umat ini menyerunya bertaubat dan menarik balik kata kata nya itu. Serupa seperti Sadam Hussein, dia enggan. maka dia jatuh kafir kerana memalsukan agama Allah dan menghina nabi s.a.w.

Gaddafi adalah seorang kafir yg hina. masjid di buka hanya 5-10 minit sebelum solat dan di tutup selepas solat. orang islam di ditangkap dan disiksa kalau berjanggut atau bertudung. dia mengajar CIA dan kuasa barat bagaimana nak siksa dan kenal pasti umat islam yg amalkan cara hidup beragama ini.

Brother in law aku dari also dari libya dan abang dia ketua polis so dia banyak bagi tau aku apa yg Gaddafi rancang dan plan utk ‘rakyatnya’. dia adalah firaun zaman kita. dia sentiasa memanggil dirinya malik al muluk samalah seperti firaun. tapi malik al muluk itu adalah panggilan yg direserve hanya untuk Allah swt. Malik al muluk itu adalah raja segala raja.

Dan kalau dia orang baik atau hanya separuh baik, mustahil rakyatnya menentangnya dengan begitu lantang. Selepas mati, mayatnya di tayang seminggu dalam cool room shopping centre dan rakyat Libya beratur berKm panjang nak lihat mayat penjenayah itu.

Dua firaun iaitu Ben Ali dari Tunisia dan Hosni Mubarak yg kejam dah jatuh tapi ada dua lagi firaun zaman kita yg lebih kurang sama kejam dengan Gaddafi. Mereka adalah Ali Salleh di Yemen dan Bashar al asad dari Syria.

Semoga Allah memusnahkan taghut taghut ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan