Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 17 Disember 2012

Orang Melayu Johor Dihalau Tanpa Disedari


Ini satu lagi maklumat yang perlu Najib Altantuya ambl peduli sesuai dengan slogannya Berubah Atau Rebah kerana tatkala beliau dan Timbalan Presiden Umno sedang berusaha dan hampir berjaya sepenuhnya memulihkan imej parti dan kerajaan, ada pula pihak-pihak tertentu mengambil kesempatan mengaut keuntungan secara peribadi dan mungkin percuma tetapi meninggalkan kesan yang amat besar serta parah kepada rakyat.

Najib Altantuya dan Muhyiddin pasti yakin dan mengetahui bahawa Johor adalah kubu kuat ataupun benteng yang mempertahankan Umno selama ini dan rakyat Johor hidup mati mereka adalah sebagai orang Umno dan akan terus menyokong Umno sampai bila-bila tetapi kalau maklumat yang diterima ini benar dan Najib terus mempertahankan kepimpinan yang ada,kita bimbang kedegilan Wan Mokhtar Menteri Besar Terengganu satu ketika dulu berjangkit terhadap rakyat Johor.

Menjelang PRU13 nanti, Najib Altantuya tidak ada pilihan, beliau perlu berani membuat tindakan dan bukan sekadar tegas bercakap semata-mata, itupun kalau Najib Altantuya sayangkan rakyat Johor yang cinta serta kasih sayang mereka pada Umno dan Barisan Nasional tidak pernah pudar,

Saya harap maklumat ini tidak benar dan kalau ada kebenarannya, ada pihak yang perlu dipertanggungjawabkan terutama sekali mengenai isu pengambilan tanah untuk pembangunan di Danga Bay yang asalnya milik Kumpulan Prasana Rakyat Johor (KPRJ) telah dijual kepada Danga Bay Sdn Bhd dan dikecualikan daripada bayaran premium.

Sukar kita membayangkan andainya maklumat ini benar bahawa Danga A seluas 214 ekar dan Danga B seluas 135 ekar dijual dengan harga satu kaki persegi dengan RM13.12 sedangkan harga semasa bermula dari RM200-RM250 satu kaki persegi. 

Manakala Danga C seluas 524 ekar dikatakan telah dijual satu kaki persegi dengan harga RM1.50 sedangkan harga semasa RM80-RM120 satu kaki persegi. Danga D1 da Danga D2 192 ekar dijual dengan harga RM1.50 satu kaki persegi sedangkan harga semasa bermula dari RM80.00 ke RM 120.00. 

Danga D3 seluas 84 ekar dijual dengan harga RM1.50 satu kaki persegi, harga semasa bermula dari RM80.00 ke RM100.

Lebih malang lagi Danga E yang luasnya 154 ekar dijual hanya RM28 juta sedangkan nilai semasa RM500 juta manakala Danga D4 dan D5 seluas 485 ekar diberikan secara percuma manakal untuk pembangunan Iskandar Water Front, sekali lagi KPRJ telah memberikan tanah kepada Danga Bay seluas 1800 ekar tetapi KPRJ  hanya memegang saham sebanyak 12.30 %,Danga Bay 36.50 %,Iskandar Water Front Holding memegang saham sebanyak  51.20 %.

Selain itu KPRJ juga telah menyerahkan banyak tanahnya  untuk dibangunkan oleh Danga Bay dan apa istimewanya Danga Bay sehingga begitu banyak  kehendak syarikat ini dipenuhi oleh KPRJ  hinggakan dalam KPRJ. Lim Kang Hoo dikatakan memegang saham sebanyak 70 % manakala KPRJ  hanya 30 %. Siapa yang menguasai KPRJ ini sebenarnya?

Atau ada pemimpin Melayu yang menjadi barua ataupun tali barutnya sehingga dengan cukup wewenang tanah-tanah tersebut diserah untuk dibangunkan tanpa memikirkan kesan jangka panjang kepada rakyat Johor?

Cara pembangunan ini seolah-olah untuk menghalau orang-orang Melayu secara terhormat dari Johor Bharu. Rakyat Johor bukan menolak pembangunan tetapi pembangunan harus dibangunkan tanpa meminggirkan atau membunuh kepentingan orang-orang Melayu di negeri itu.

Saya amat berharap maklumat ini tidak benar dan kalau benar betapa bersimpatinya kita dengan Najib Altantuya yang bertungkus lumus menggerakan transforamsi namun dalam masa yang sama ada pihak-pihak tertentu berpakat dari dalam untuk menggulingkan kepimpinan Najib.mejahanamkan kepercayaan rakyat Johor terhadap Umno dan Barisan Nasional.

Kerakusan mereka ini jika tidak dihalang,kita bimbang ada kejutan ataupun tsunami pada PRU13 nanti dan ketika itu, sudah tiada erti lagi keramatnya sebuah negeri yang menjadi tapak penubuhan Umno yang akhirnya ada pemimpinnya menikam Umno dari belakang.

Menjelang PRU13, demi masa depan rakyat Johor yang sedang disumbat dengan serangan pembangkang, Najib Altantuya harus melaksanakan program transformasi politiknya dengan kadar paling segera. Andai kepimpinan negeri sumbang,tempang serta rakus mengejar kekayaan peribadi,mereka ini perlu diganti ataupun disingkirkan.

Johor terlalu ramai pemimpin yang berpotensi serta berkualiti dan rakyat Johor tidak akan menangis andainya keputusan yang Najib buat itu adalah untuk mempertahankan kepentingan mereka malah kita percaya rakyat Johor akan berdiri teguh menyokong Najib Altantuya dan Muhyiddin.

Kita tidak mahu nasib Terengganu satu ketika dulu tempiasnya menepis rakyat Johor. Mereka cukup sayangkan Umno tetapi mereka mula benci kepada pemimpin yang mengkhianati kesetiaan dan keyakinan mereka terhadap parti.

Bayangkanlah bagaimanakah kemampuan yang rakyat Johor harus ada untuk memiliki rumah baik banglo,teres ataupun kondominum di jajaran Danga Bay itu yang dijual melebihi harga setengah juta ringgit seunit itu?

Harga rumah melebih setengah juta...
Dan adakah ini yang disebut-sebut oleh pembangkang bahawa pimpinan kerajaan negeri berpakat dengan orang –orang tertentu untuk `makan’ tanah-tanah rakyat Johor terutamanya tanah orang-orang Melayu demi mengkayakan mereka dan krooni-kroni mereka.

Saya menyimpan banyak lagi maklumat-malumat ini dan saya percaya maklumat-maklumat ini sudah sampai ke pihak sepatutnya terutama sekali Perdana Menteri, SPRM serta pihak berkuasa lain dan saya amat berharap bahawa maklumat ini tidak benar.

Meskipun pembangkang telah mendedahkannya dan tidak ada penafian ataupun kenyataan dikeluarkan oleh oleh pihak-pihak yang bertanggungjawab, kita bimbang maklumat-maklumat ini sahih dan benar.

Untuk peringkat ini saya tidak bersedia untuk mendedahkan berapa banyak syraikat yang menguasai pembangunan hartanah di Johor yang dimonopoli oleh seorang individu sahaja dan kita percaya Cina yang mendatangi Johor ini tidak berani bertindak sedemikian seandainya tidak ada tangan-tangan ghaib di belakang mereka.  -Jalan Pulang

Siapa tangan itu? 

Siapa dalangnya? 

Siapa exconya?
PRSB : Dulu tahah Palestin pun sama juga ceritanya dengan skandal ini. Mula-mula jual dulu, bisnespun rugi baik jual tanah, asal jadi duit, apa hairan, tanah pun dapat percuma atau gratis kata orang indon.
Inilah kelebihan melayu umno (baca kebodohan), dapat harta free tak pandai meniaga, dah rugi jual dengan harga murah kepada kapitalis, dapatlah topup hutang yang menggunung tu, hidup cara mewah, isap cerut mahal, berfoya-foya.
Tak peduli akhirnya orang melayu hilang tanah dan merempat. ingat kalau ada penduduk melayu yang mempertahankan tanah tumpah darah mereka warisan beratus tahun walhal dalam mahkamah dah isytihar bukan milik mereka sebab dah kena jual dengan pemimpin umno boleh ke mereka bertahan?
Jentolak akan memusnahkan rumah mereka masa mereka keluar bekerja, isteri dan anak-anak dalam ketakutan (sebab kena ugut dalam telefon) pujuk suami supaya tinggalkan rumah kerana banyak gangguan...ancaman...

Sebab dimusnahkan rumah dan tanah mereka tak ada sebab lain supaya mereka tak kembali semula ke rumah mereka, tak boleh balik kampung halaman mereka, rumah pun dah musnah, hidup semakin tertekan, desakan mencari tempat perlindungan baru, pemimpin yang diharapkan menjadi pagar, tetapi pagar makan padi, akhirnya lalu merempat jadi pelarian di negeri sendiri...tektik sama dengan regim zionis laknatullah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan