Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Isnin, 10 September 2012

Sultan Johor Bantai Menteri Pertahanan dan Jenderal Kelepet



Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismai
Sultan Iskandar menyatakan kemurkaan baginda ke atas pembekalan kelengkapan tidak bermutu kepada pasukan elit Kor Gerak Khas angkatan tentera. Baginda bertitah, kementerian pertahanan harus memantau setiap perolehan kelengkapan berkenaan bagi memastikan ia menepati keperluan pasukan dan menjamin tahap kualitinya, lapor akhbar hari ini. Sultan Ibrahim Ismail juga bertitah, lebih baik jika baginda sendiri mengambil alih kontrak berkenaan sekiranya perkara itu berterusan.

 "Sekiranya perkara ini berterusan, yang mana cara pembelian peralatan tidak menepati kehendak Gerak Khas dan dengan harga yang tidak berpatutan maka beta rasa lebih baik beta sahaja yang mengambil alih pembelian peralatan tersebut," titah baginda seperti dipetik dalam laporan akhbar Kosmo Ahad. Sementara itu, akhbar Utusan Malaysia pula menyebut, baginda turut membangkitkan mengenai penglibatan bekas jeneral dan pegawai tentera dalam perniagaan membekal peralatan tentera.

 "Dalam usaha melengkapkan pasukan Gerak Khas dengan peralatan terkini dan moden, suka saya ingatkan jangan ada pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk kepentingan peribadi. "Tidak dinafikan ramai bekas jeneral dan pegawai tentera yang telah bersara menceburi bidang perniagaan sebagai pembekal peralatan ketenteraan. "Namun suka saya ingatkan, janganlah bekalkan peralatan yang kurang berkualiti tetapi meletakkan harga berlipat kali ganda," titahnya seperti dipetik akhbar itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan