Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Selasa, 26 Jun 2012

Ucapan Pertamanya Seperti Abu Bakar...

 Dr Muhammad Musri, Pemerintah Mesir baru..

Kemenangan Islam di Bumi Mesir

Alhamdulillah, Syukur kepada Allah s.w.t. akhirnya kejayaan telah berpihak kepada Ikhwanul Muslimin iaitu, Dr Muhammad Musri yang telah diisytiharkan sebagai pemerintah Kerajaan Mesir yang baru. Kemenangan beliau merupakan petanda awal kebangkitan Islam..

 "Saya telah diberi kuasa memerintah kamu, tetapi saya tidak terbaik dari kalangan kamu. Jika saya berbuat baik, maka bantu lah saya dan jika saya lakukan kesalahan, perbetulkanlah saya, serta taatlah kamu kepada aku selagi aku taat kepada Allah dan Rasul-Nya, tetapi jika aku menderhaka kepada Allah atau RasulNya, kamu berhutang kerana saya tidak taat. " Ucapan pertama Presiden Dr.Muhammad Mursi yang baru, adalah seperti ucapan yang sama pertama kali apabila Abu Bakr r.a menjadi khalifah.

Mengalir air mata kami apabila mendengar ucapan tegas dan tawaduk seorang pemimpin besar yang telah dipilih oleh rakyat dengan izin Allah menerajui bumi anbiya ini. Ucapan yang menggentarkan syaitan dan musuh Allah dari kalangan yahudi dan sekutunya.Takbir!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan