Post Terbaik Blog

Pengikut ana

Rabu, 19 Januari 2011

Moga rohmu dicucuri rahmat




Mustapha sempat sertai konvoi PAS Ganti Umno
Harakahdaily


DUNGUN, 18 Jan: Hasrat Ahli Jawatankuasa Pemuda PAS Cawangan Jalan Lembah, Mustapha Kamal Man, 35, untuk menyertai konvoi bermotosikal Pemuda Dun Sura ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga, Kemaman pada 15 Januari lalu tercapai sebelum meninggal dunia di kediaman ibunya pagi tadi.

Menurut blog Pemuda Bersamamu, allahyarham yang juga Ahli Jawatankuasa Keselamatan Dun Sura itu meluahkan kesungguhan untuk menyertai konvoi tersebut ketika mendaftar diri bersama rakan-rakan di Cawangan Jalan Lembah baru-baru ini.

Beliau yang bekerja kontrak di sebuah bengkel perabot di Jalan Abdul Jalil, di sini meninggalkan isteri, Che Wan Aniza Che Wan Rani, 30, dan tiga orang anak yang masih kecil iaitu Mohamad Shahrizal, 6, Siti Nur Aishah, 5, dan Siti Nur Athirah, 3 tahun.

Anak sulung dan kedua beliau merupakan pelajar Pasti As-Syakirin, Tanah Lot.

Jenazah allahyarham disembahyangkan di Surau Tuan Guru Haji Abdul Jalil, Jalan Lembah selepas solat zohor yang turut disertai Adun Sura yang juga Yang Dipertua PAS kawasan, Ustaz Wan Hassan Ramli dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Syed Yahya, Jalan Nibong kira-kira jam 2.15 petang.

Allahyarham sekeluarga menetap bersama ibunya di Kampung Sungai Buaya yang juga penerima bantuan zakat dan bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Namun sejak kemenangan PAS di Dun Sura pada 2008, ibu beliau itu telah mula dinafikan hak daripada menerima bantuan tersebut akibat campurtangan politik pihak-pihak tertentu yang tidak senang dengan keaktifan allahyarham dalam gerak kerja parti.

[Gambar: Anak sulung Allahyarham (berbaju merah tanpa songkok) pada pengebumian bapanya.]

Pemuda PAS Dun Sura mengharapkan sedikit bantuan atau sumbangan daripada orang ramai untuk meringankan beban keluarga allahyarham dalam membesarkan tiga orang anak yang masih kecil.

Semoga anak-anak allahyarham dibesarkan menjadi insan yang memperjuangkan agama Allah sepertimana yang telah diperjuangkankan oleh bapa mereka.
Sebarang bentuk sumbangan bolehlah diserahkan dengan menghubungi Ketua Pemuda PAS Cawangan Jalan Lembah, Ridhuan Mohd Noor (012-9665536) atau Ketua Kebajikan Pemuda PAS Dun Sura, Shaikh Salmin (013-9328211).

Pihak Pemuda PAS Dun Sura mengucapkan takziah kepada isteri dan keluarga allahyarham serta mendoakan semoga rohnya ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang soleh dan diberi pengampunan dan diredhai-Nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan